
Κατεύθυνσης
Κατεύθυνσης
🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί την εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη με έμφαση στο ρόλο και τη σημασία των Παραστατικών Τεχνών. Παρουσιάζονται και αναλύονται οι βασικές έννοιες της παιδαγωγικής πρακτικής, των σχέσεων διδάσκοντος/διδασκομένων, η σημασία και οι τρόποι διδακτικής πρακτικής και η σημασία των παραστατικών τεχνών ως περιεχόμενο και εργαλείο διδακτικής σε διάφορα μαθησιακά αντικείμενα και αυτοτελώς. Το μάθημα διανθίζεται με συγκεκριμένες διδακτικές πρακτικές και σεμινάρια.
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτήτριες/-ές θα πρέπει να:
έχουν εξοικειωθεί με τις βασικές έννοιες της σύγχρονης παιδαγωγικής θεωρίας
να γνωρίζουν βασικά στοιχεία και τεχνικές της διδακτικής θεωρίας και πράξης
να παράγουν διδακτικά σενάρια στις θεματικές των παραστατικών τεχνών
να εφαρμόζουν διδακτικά σενάρια στην τάξη με έμφαση στις παραστατικές τέχνες
να προσαρμόζουν τα σενάριά τους στο μαθητικό δυναμικό στο οποίο απευθύνονται
🔵 🔴 🟡 Θεωρία (2 ώρες)
Εισαγωγή στην παιδαγωγική θεωρία και έρευνα.
Εννοιολογική προσέγγιση της διδασκαλίας.
Η νεωτερική ταυτότητα της εκπαίδευσης.
Μάθηση και διδασκαλία στη νεωτερικότητα.
Μάθηση και διδασκαλία στη μετανεωτερικότητα
Εκπαιδευτικοί σκοποί και μαθησιακοί στόχοι.
Μέθοδοι διδασκαλίας.
Μαθησιακά στυλ, πολλαπλοί τύποι νοημοσύνης & νοηματοδότηση της κουλτούρας.
Εκπαιδευτική θεωρία και σημασία των αναλυτικών προγραμμάτων.
Κοινότητες μάθησης και διδασκαλία των παραστατικών τεχνών.
Η Τέχνη διδάσκει και διδάσκεται: οργάνωση εκπαιδευτικού προγράμματος
Οι Παραστατικές Τέχνες στις διεπιστημονικές προσεγγίσεις εφαρμογής αναλυτικών προγραμμάτων.
Πεδία εκπαιδευτικών εφαρμογών για τις Παραστατικές Τέχνες.
🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (1 ώρα)
Συζήτηση – ανάλυση βασικών εννοιών.
Μικρά βίντεο διδασκαλίας-αναζήτηση στοιχείων/συζήτηση.
Παρουσίαση κειμένων και πρακτικών για τη νεωτερικότητα.
Παρουσίαση κειμένων και πρακτικών για τη μετα-νεωτερικότητα.
Συγκριτική παρουσίαση τεχνικών διδασκαλίας.
Ασκήσεις στοχοθέτησης μαθήματος
Πρακτικά παραδείγματα μεθόδων διδασκαλίας.
Παρουσίαση/συζήτηση παραδειγμάτων (στυλ, νοημοσύνη, κουλτούρα).
Ανάγνωση – κατανόηση αναλυτικών προγραμμάτων. Παραδείγματα.
Πρακτικές εφαρμογές διδασκαλίας παραστατικών τεχνών.
Ασκήσεις οργάνωσης προγράμματος παραστατικών τεχνών.
Παραδείγματα/ανάλυση διεπιστημονικών προσεγγίσεων.
Παραγωγή και παρουσίαση εκπαιδευτικής εφαρμογής.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης:
Προφορική εξέταση (40%)
Παραγωγή Διδακτικού σεναρίου (60%)
🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]
Έξτρα Βιβλιογραφία